fredag 2. juni 2017

Konfirmasjonskort med pengelomme - cash is king

Når jeg ble konfirmert fikk guttene penger og jentene sølvsmykker. Nå er det penger som gjelder for alle. På leting etter ideer til kort med pengelommer fant jeg denne malen på Anitas hobbyblogg.



Stempelet er Beach Boy Mikey, det passer fint til en gutt som er glad i fotball.

Kortet holdes lukket med en liten bit magnettape.
Jeg brukte en 100-lapp for å måle hvor langt snittet i innstikket for pengene skulle være. Det var den eneste lappen jeg hadde, og jeg tenkte ikke på at 200-lapper ikke har de samme målene... Men heldigvis er 2 x 100 = 200.

Innsiden.
Det mest knotete med disse kortene er at de helst bør ha en lukkemekanisme, ellers holder kortet seg halvåpent. Løsningen ble å bruke selvklebende magnet som jeg skulte bak mønsterarket inne i kortet.

Sedlene stikkes inn i lommen i midten.

Bakside
Alt passer til utfordringen hos Crafting by designs Anything goes.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar