torsdag 25. februar 2016

Bagheera sniker i gresset

I barndommen koste jeg meg i rollen som Shere Kahn i Jungelboken. Da er det er det moro når en engasjert og stolt nevø forteller at han skal spille Bagheera i sin barneteatergruppe. Håper at han får like stor glede av å spille barneteater som jeg hadde.


Bagheera ble tema for bursdagskortet. Tegningen har jeg funnet på Google og fargelagt med Copics.

Da jeg lette etter motivet lærte jeg jammen noe nytt også: Svarte pantere er egentlig helsvarte jaguarer eller leoparder.


Jeg ville vise Bagheera gjemt i buskene og har brukt Memory Box Bamboo Shoots i ulike gønne nyanser. De er flettet inn i hverandre og festet med tape på innsiden av kortet. Bagheera er festet med limputer i bakgrunnen for å skape litt avstand og dybde. Deretter er et panel i samme farge som grunnkortet festet med limputer bortsett fra nærmest bretten. Der er det benyttet vanlig lim.


På innsiden er det laget en smal svart ramme med de samme bambusskuddene.

Klart til å skrive en liten bursdagshilsen.

Begge deler er festet med dobbeltsidig tape.

Innsiden av kortet krever litt nøyaktighet siden rammen bare er 0,5 cm bred.

En riktig glad panter sammen med skuespiller- og bursdagsglede passer fint med Kreativ Scrappings utfordring #2 - Glede.
Bambusen ligger definitivt lag på lag og passer fint med Card and Scraps Udfordring 112 lag på lag.

1 kommentar:

  1. Så fint kort :-) Tenker det falt i smak hos nevøen din.
    Takk for at du deltar på utfordringen vår hos Card and Scrap.
    Lykke til :-)
    DT Astrid :-)

    SvarSlett