søndag 20. desember 2015

Øgler i mosaikk

Silhouette Studio kuttemaskinen min er et nyttig verktøy, den kan kutte nesten hva som helst. Likevel brukes den ikke så ofte som den burde. Det er litt mer styr å måtte bruke pc for å kutte småting, så da blir det heller til at jeg bruker BigShot og dies, selv om det er mindre fleksibelt.

Nylig snublet jeg over en nettside med nedlastbare kuttefiler til Silhouetten. Det er ikke verdens mest oversiktlige og velorganiserte siden, men jeg ble fascinert av dette øglemønsteret; Tessellation Lizards hos Extreme Crafts and Papercrafting.

Kortet består av tre lag i tillegg til grunnkortet. Gratulasjonsteksten er laget i PSE.

Det blir alltid en negativ igjen når man kutter ut figurer, men litt list og lempe og overføringsfolie kan det bli fine kort av disse restene.

Øynene er små halvperler.
 Siden jeg lagde to kort med "positivene" ble det to kort ut av "negativene også. Et grønt og et lyseblått.

Gratulasjonsteksten er laget i PSE.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar