torsdag 18. desember 2014

Eventyrlige sjokoladepakkelapper

Det er bare 6 dager igjen til julaften, alle gavene er klare og årets julekort sendt ut. Godt i rute med andre ord; - hvis vi ser bort fra julerundvasken da...

Det kan jeg utsette til i morgen, eller i overimorgen, eller neste jul? Først kan jeg vise frem noen av årets pakkelapper. De har fått en liten ekstra overraskelse i seg: En eventyrsjokolade.



Med en liten stabel eventyr ved siden av meg, en linjal og Silhouette Studio på PCen satte jeg i gang med å designe en pakkelappeske med akkurat nok plass til sjokoladen. Det krever en del arbeid å få kuttemønsteret til å bli riktig, men resultatet ble bra til slutt og kan brukes mange ganger.


Slik ser kuttemalen ut i Silhouette Studio.


Så var det bare å sette Silhouetten til å kutte.

Forside og bakside.

De fleste pakkelappene ble pyntet med snøfnugg.

Julestjerna fikk også plass på noen av pakkelappene. Her er et eksempel.

Jeg innså etter hvert at disse pakkelappene var litt "voksne". Med fem tantebarn som neppe sier nei takk til sjokolade bestemte jeg meg for å bruke en ferdig kuttemal fra Silhouette-butikken. Man skulle selvfølgelig tro at det er fort gjort, men...


Denne lille ugla består av ca 20 bittesmå og store biter som skal kuttes av Silhouetten i mange ulike farger og limes pent sammen.

Nå er det bare krysse fingrene for at mottakerne oppdager sjokoladen i gavekaoset på julaften!

Riktig god jul og godt nyttår!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar