søndag 6. april 2014

Here comes the bride!

Nytt bryllup og nye muligheter for å bruke motiver som kun egner seg til det formålet. Det er ekstra artig å prøve å få til et kort som passer til brudeparet. I dette tilfellet er bruden en kollega som jeg tror at liker det litt stilrent.

Here comes the bride!
Denne gangen har jeg brukt et digistamp fra Karen's Doodles; Here Comes the Bride. Før jeg fargela motivet bestemte jeg meg for papir og farger.

Den opprinnelige papirplanen - det ble selvfølgelig endringer...
Det er lenge siden jeg har brukt skisser, men det sto ikke gode ideer i kø så jeg hentet frem skisse SSS140 fra The Sweet Stop. Skisser kan være både til hjelp og føles litt begrensende, men det går definitivt litt raskere enn å bygge et kort ut fra en diffus ide i eget hode.

Borden er kuttet med Spellbinders Edgeabilities Mix & Match
Classics - Classic Bracket. Kvadratene er kuttet med dies fra
Lifestyle Crafts - Nesting Squares (QuickKutz)
Motivet er hovedsakelig fargelagt i lyse bruntoner. Målet er å holde hele kortet i duse farger. Jeg har brukt litt Diamond Glaze lim på blomstene i buketten, perlekjedet og ørepynten for å få litt glans. Det minnet meg på at lim ikke varer evig og at det i grunnen ikke er noe poeng i å spare for nå begynner det å bli mer tyktflytende og vanskelig å bruke.

Hullene i borden trengte noe mer. Bling ble forkastet, i stedet
brukte jeg "midten" i noen brukte peel-off klistremerker i gull.
Planen var å stemple "Til lykke" eller "Til Brudeparet", alternativt bruke peel-off klistremerketekst. Noe av dette burde jo finnes i arsenalet, men nei. Løsningen ble å bruke Memory Box alfabetdies til å kutte brudeparets initialer. I tillegg ble det gjenbruk av et hjerte som ble kuttet ut for å lage borden.

Siste finish.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar