tirsdag 26. november 2013

To kort og et bryllup

Det er en liten utfordring når man skal lage to kort til samme person. Nylig var jeg i et bryllupet til en god venninne og kollega.

På jobb ble jeg spurt om jeg kunne lage et kort til gaven det ble samlet inn til der, og det er jo alltid hyggelig med slike oppdrag. Samtidig virket det mer naturlig å være med på en gave sammen med venner i stedet for kolleger. Slik endte jeg opp med å lage to kort til samme anledning. En strålende unnskyldning til å gå til innkjøp av nye digistamps. Man kan jo ikke bruke samme stempel to ganger. Med stempler er det litt som å gå i klesskapet - man har ingenting å ha på seg når man står foran skapet fullt av klær...


Valget falt på Love med do fra Whimsystamps. Denne gangen tok jeg utgangspunkt i en trekantet stoffbit som var igjen etter et annet hobbyprosjekt. Stoffet passet godt med Love birds fra Bazzil. Fargene fra mønsterarket ble tatt opp igjen i fargeleggingen av motivet og pynten. Dette ble kombinert med mitt hjemmelagde kalenderstempel og en "swirl" stanset ut med Whimsical flourish fra Memory Box. Detaljene i blomstene ble dekket med Diamond glaze som gir et litt opphøyd glasert resultat. 

Det ferdige resultatet.

Fra jobben var bestillingen et stort kort med plass til mange signaturer. Slike kort lager jeg sjelden, og det er litt uvant å fylle større flater. Valget falt på A5.

Bruden er glad i sjiraffer, så til det andre kortet brukte jeg Laughing giraffes fra From the Heart Stamps. Forsiden av grunnkortet er embosset med Darice - Embossing Essentials Cherry blossom. Hjerteflaggene er La-La Lands Heart banner. Tekststempelet har jeg laget selv i PSE.
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar