søndag 7. april 2013

Ikke akkurat tremannstelt

Snøen smelter og det er definitivt vår. Jeg venter bare på at snøen skal bli borte i marka slik at jeg kan ta beina fatt på skogstur. Kanskje kan det bli noen nye bilder som kan brukes til kort?

Mens jeg venter kan jeg leke meg med det nye teltet jeg fikk av gode venner til bursdagen min. Det er ikke akkurat noe tremannstelt. Det er vel knapt stort nok for en nyfødt baby (de er vel ikke så opptatt av teltturer...), men det er god plass til å ta bilde av kortene mine.

Teltet et et Lasolite ePhotomaker Small Kit og jeg har bare så vidt begynt å bruke det. Tidligere har jeg scannet alle kortene mine, men det fungerer dårlig på kort som er pyntet med for eksempel bånd,  stoffblomster eller blanke flater.

Bruksanvisninger pleier å være kjedelige greier, men denne viste seg å være god underholdning. Om du tror at det holder å bare sette kameraet på stativet foran lysteltet tar du feil:
"... press the shutter button and take the photograph." 
Første test med sola som lyskilde.
Lyskilden kan være et problem når man tar bilder. Det følger med et blått filter som kan brukes på en vanlig skrivebordslampe. Filteret har jeg ikke prøvd enda, siden jeg tenkte at sola ville være et bedre alternativ. Sola er jo ikke så fleksibel og flyttbar (om man ikke er ekstremt tålmodig da) og skyene kommer alltid når det ikke passer, men det fungerte brukbart.
Rett forfra med lyset inn fra venstre side. Ikke så uventet at dette ikke var optimalt.
Stempelet er You are my sunshine fra Lili of the Valley og er fargelagt med Copics. Formene er kuttet med Silhouette SD.
Den høyre veggen skal reflektere lyset. Kortet er her satt litt på skrå mot høyre. Bildet viser baksiden av det roterende panelet. 
Her faller lyset bedre over motivet.
Slik ser det ut med scanner. Inntrykket blir litt flatere og "bling" ser lite pent ut på grunn av scannerlampen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar