lørdag 2. mars 2013

Jeg hater måker!

Under en ferietur til Trondheim oppdaget jeg tre måker som storkoste seg med en matpakke noen hadde latt ligge på bagasjebrettet til sykkelen sin. Kanskje skulle eieren bare en kjapp tur innom en butikk på kjøpesenteret og tenkte at det neppe ville være noen som rappet en matpakke? Vel, matpakkeeieren tok feil. Tre måker lar seg ikke be to ganger når noen byr på gratis lunsj...

Det sies at det ikke er noe som heter gratis lunsj og det betyr vel egentlig at ingenting er gratis. Men gjelder det også for måker? Neppe. Man kunne jo tenke seg at de risikerer å bli dårlige i magen av maten de finner, men selv det er vel en vinn-vinn situasjon for måker. Da er det jo lettere å skittbombe folk og biler. Bilbombing er grunnen til at jeg hater måker. Det er ingen biler på parkeringsplassen som blir like mye brukt som målskive i måkenes skitekonkurranse som min :-(

Jeg tenkte uansett at de grådige måkene i Trondheim var et litt artig motiv, og kompaktkameraet er jo alltid på plass i veska. Bildet ble til to kort. Tekststempelet har jeg laget selv med PSE11.

Fargene i kortet tar opp igjen farger fra måkene og sykkelen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar