torsdag 20. desember 2012

Et tårn med pakker skal sendes med posten

En rask tur på StempelScrap tidligere i høst resulterte selvfølgelig i nye stempler (og "litt" annet...) Ett av dem var Nellie Snellens Parcel Mountain. Veldig sjarmerende julestempel.

Tanken var å bruke hvit embossing på rødt glitterpapir. Det er en stund siden sist jeg brukte embossing som teknikk, men jeg har et rikt utvalg av embossingpulver. Mye fordi jeg har vært på leting etter noe som er like bra med hensyn på feste på papiret utenfor det stemplede motivet som det første embossingpulveret jeg kjøpte (fra Ditten & Datten). Ingen lykke så langt.

Jeg stemplet motivet med VersaMark, strødde det hvite pulveret over motivet og varmet med varmepistolen, men det ble ikke hvitt! Jeg hadde tatt det blanke embossingpulveret...

Hvordan redder jeg dette? Hvitt kritt ble løsningen. Først gikk jeg over med krittet, så pusset jeg over det embossede motivet med en Q-tips for å få frem motivet.
 
Papir: Bildmålarna i Korskogs Frosty Christmas - Christmas Love.
Bånd: John Lewis. Tekst laget i PSE.
Boksen med klart pulver ble behørig merket på lokket før jeg fant frem det hvite pulveret og prøvde igjen.

Papir: Imaginisces Cottage Christmas - Swirly Snowflakes og Papirdesigns Julehilsen.

På jakt etter det hvite embossingpulveret fant jeg også rødt. Det fungerte fint, men jeg klarer ikke helt å la være å irritere meg over at det er vanskelig å få til et "rent" resultat. Man skal være ganske tålmodig og nøyaktig med en pensel for å få fjernet alt pulveret på papiret utenom det stemplede motivet.

Papir: Bildmålarna i Korskrogs Frosty Christmas - Red Christmas og Papirdesigns Julehilsen.

Julekortene bør helst kunne sendes som vanlig A-post. Mange paneler og rammer krever papir og det blir fort "tungt" så da kan det være greit å bruke noen papirbesparende triks. Jeg skjærer vekk en del at papiret som ikke synes på kortet.
 
Usynlige vektsparende tiltak på baksiden av panelene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar