mandag 12. november 2012

Snømannen i mitt liv

Jeg har funnet snømannen i mitt liv; Snowman Top O' The Mornin' fra whimsystamps.com. Digitale stempler er blitt en favoritt etter at jeg gikk over til å fargelegge med Copics. Digitale stempler tar mindre plass enn vanlige stempler, er billigere og man kan få nøyaktig den størrelsen man vil. Det er dessuten mye lettere å maskere deler av stempelet om man kan litt Photoshop.

Jeg begynte på årets julekort i helga og snømannen i mitt liv passet fint sammen med forrige helgs innkjøp av mønsterpapir.

Ladybug: Light a Candle - For Wonders, Maja Design: Vintage
Winter Snögubbar. Snøkrystallen er scs-Snowflakes fra
nunndesign.com. Teksten har jeg laget selv i PSE.


Maja Design: Vintage Winter Snögubbar.
Teksten har jeg laget selv i PSE.

Ladybug: Light a Candle - For Wonders,
Maja Design: Vintage Winter Snögubbar.
My Mind's Eye: Be Merry Jolly Little Snowmen.

Da jeg først var i gang med snømenn, var det bare å fortsette. Et gammelt snømannstempel av ukjent opprinnelse fikk komme frem fra skuffen. Siden dette var en litt mer skranten snømann var det naturlig å velge 10x15 kort. Det var lenge siden sist, men det var jo dette formatet jeg startet med for mange år siden.


Dette er første gang jeg har brukt andres skisser. Tidligere har jeg latt meg inspirere av bilder av andres kort, og egne ideer, men i går snublet jeg over bloggen The Sweet Stop. Herfra tok jeg utgangspunkt i SSS58, SSS144, SSS95 og SSS23.

Copics-teknikken har forbedringspotensiale, men det blir stadig litt bedre. Øvelse gjør forhåpentligvis mester.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar