fredag 20. november 2015

Pakkelapper til jul

Julekortene er så vidt påbegynt, men nå er det en liten pause for å lage pakkelapper. Det manglet litt inspirasjon så jeg googlet litt og fant noen flotte pakkelapper på bloggen Kvitring fra Kvisten. Planen er å lage serier med 5 pakkelapper for salg på et julemarked.



Små papirrester blir alt for ofte bare liggende, nå fikk jeg brukt litt på ulike pakkelapper. Det blå papiret er tørrembosset med snøstjerner og snøstjernene stanset ut ved hjelp av diverse dies.


Disse smale avlange pakkelappene er 11 x 3,5 cm store. Noen er laget som doble pakkelapper, men kartongen jeg brukte som grunnkort er ganske tykt så det fungerte best til enkle pakkelapper.

Jeg tenkte at det kunne være artig å bruke samme formatet på noen serier med juletær...



... og hjerter.
En rød serie.
Mens jeg brukte diesene til hjerteseriene falt blikket på de litt større hjertene og da ble det hjerter som format når jeg gikk tom for avlange grunnkort; her er en av pakkelappene som kom ut av det.


Foran og bak

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar