søndag 27. juli 2014

Hello Kitty

Man kan jo lure på hvorfor småjenter er så opptatt av Hello Kitty. Hva er så spesielt med en hvit katt med et overdimensjonert hode? Min niese ELSKER Kitty. Hvor kom det fra? Foreldrene benekter et hvert ansvar for lidenskapen og påstår at hun plutselig en dag jublet "Kitty!" ved synet av Hello Kitty.

Kitty finnes i alle former og fasonger, man kan sikkert leve hele livet sitt i Kittys verden. Tapet, service, klær, bøker, filmer, hårspenner, kofferter, tannbørster. Nevn en ting, og rettighetshaverne har sikkert laget en Kitty-versjon. Nå har jeg også gjort det; jeg har sydd en kjole av Kitty-stoff...

Foran og bak
Legg foran og bak.

Bak lukkes kjolen med knapper.
Mønsteret fant jeg i Kreative Kvinner nr 8/2007. Kjolen hadde egentlig noen korte ermer, men de kuttet jeg ut.


Min niese på fire ble veldig fornøyd med resultatet, og da er også tante fornøyd :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar