lørdag 6. juni 2015

Blomstrende kort

Trenden innen kortlaging har nå lenge vært å bruke mye blomster og stæsj. Det ser fint ut, men det blir noen ganger for mye. Litt enklere og renere passer meg bedre. Jeg tar mange bilder, en god del av dem er blomsterbilder som jeg gjerne bruker på kort. Ambisjonene er større enn tiden, så det ligger noen bunker med blomsterbilder som aldri har blitt omdannet til kort...

På disse to kortene har jeg brukt en mal jeg fant på Sketchy Colors sider.


Den grønne bakgrunnen er embosset med Darice Embossing Folder - Cherry Blossom.

Limputer er brukt bak bildepanelet. På tekstpanelet
er det brukt doble limputer.

Teksten er laget i PSE og skrevet ut.
Begge blomsterbildene er tatt i Nederland. Det ene i Keukenhof som er en fantastisk tulipanpark (med plass til litt annet innimellom...), og det andre utenfor et hotell i Amsterdam. Motivene er kuttet ut med en oval dies som gir illusjonen av en blank søm.

Teksten er laget i PSE og skrevet ut.
 Disse er levert til utfordringene:

6 kommentarer:

  1. Nydelig kort!
    Takk for at du deltar hos Sketchy Colors!
    klem,Kari :)

    SvarSlett
  2. wawwww så super flot ♥

    10000 tak for at du deltager på Card and scraps udfordring.

    knuzzzz ♥

    SvarSlett
  3. Flotte kort og kjempe ide! Eg liker også å ta bilder av blomster. De er så vakre der de står, og så står de helt i ro . Hehe!
    Takk for kikken og lykke til hos Card and Scrap sin utfordring. Maria DT card and Scrap

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk!

      Noen ganger kan blomster gi noen skikkelige utfordringer også: sist måtte jeg holde dem fast i vinden ;-)

      Skulle gjerne sett flere eksempler på kort der man bruker denne type bilder (ikke bare vintage-bilder).

      Slett
  4. Flotte kort! Takk for du deltar hos kort o mania! Dt Ane

    SvarSlett
  5. Kjempefine kort.
    Takk for at du deltar på KortoMania´s utfordring.
    Klem Sissel

    SvarSlett